فَشِن (به انگلیسی: Fashion) اصطلاح کلی در زمینه هنر طراحی پوشاک است که تحت تأثیر اوضاع فرهنگی و اجتماعی جامعه در یک دوره زمانی مشخص انجام می‌پذیرد. محصولات این صنعت شامل پوشاک، کفش، کیف، لوازم آرایشی و اثاث می‌شود.

درست است که کسب و کار مد یک شغل پر زرق و برق به نظر می رسد. اما راه اندازی یک شرکت مد و یک زندگی پرکار محصول ساعت های طولانی تلاش است و برای داشتن یک کسب و کار مد موفق باید سخت کار کنید. یک سبک خاصی رو ایجاد کنید تا شرکت شما خاص و منحصر به فرد باشد. با ما همراه باشید تا به شما بهترین راه برای شروع کسب و کار فشن را معرفی کنیم.


مراحل شروع کسب و کار فشن


  • همان طور که میدانید دنیای مد رقابتی است. شروع هر نوع کسب و کاری نیازمند صبر و تلاش و فداکاری است. اما راه اندازی شرکت مد چالش های زیادی دارد و شما باید این کسب و کار را مدیریت کنید و یک طراح خوب پیدا کنید تا مشتریان خود را حفظ کنید.

  • در مورد برندها و شرکت های مورد علاقه خودتون تحقیق کنید. برای این کار مقاله و مصاحبه های صاحب برند را بخوانید. از شرکت یا برندی که الگویتان هست حتما دیدن کنید و قبل اینکه کسب و کار خودتون را شروع کنید در مورد این ها تحقیق کنید. حتما در دوره های مختلف که مرتبط با کسب و کار شما هست شرکت کنید و اطلاعاتی جمع آوری کنید.

  • مهارت های خودتان را به عنوان صاحب کسب و کار ارزیابی کنید. فهرستی از مهارت هایی که احساس می کنید از داشتن آنها مطمئن هستید و مهارت هایی که در آنها به کمک نیاز دارید که کسی انجام دهد تهیه کنید. اینکه شما در طراحی حرفه ای هستید، کافی نیست. برای اداره این کسب و کار و برای موفق شدن در این راه نیاز به افراد دیگه هم دارید.

  • با شرکت خودتان مانند یک تجارت رفتار کنید. مثل هر کسب و کاری شما باید از همون اول مثل یک کارآفرین فکر کنید و حرفه ای رفتار کنید و در مورد مهارت های خودتان صادق باشید. این موضوع به شما کمک می کند تا روابط کاری محکمی با تولید کنندگان،خریداران، سرمایه گذاران داشته باشید.

  • با یک طراح حرفه ای در ارتباط باشید که به شما در پیشرفت کسب و کار کمک کند و از او مشورت بگیرید و در تماس باشید. حتی برای بالا بردن دانشتون یک دره کارآموزی در یک شرکت مد بگذرونید تا بتونه به شما در این مسیر کمک کند.

زنان تاثیرگذار در دنیای مد و فشن

قبل از اینکه کسب و کار فشن خودتان را راه اندازی کنید بهتر است با شخیصت های موثر در زمینه مد و فشن آشنا شوید :

آنا وینتور Anna wintour

روزنامه نگار و ویراستار معروفی است و همانطور که میدانید سردبیر مجله وگ است. در واقع نویسندگی و روزنامه نگاری میراث خانواده اوست. او تنها به خاطر نظرات و تاثر نظراتش در دنیای فشن معروف نیست، بلکه به خاطر اینکه بسیاری از طراحان بنام را کشف کرد و وارد دنیای هنر کرد، معروف و تاثیر گذار است.

آنا-وینتور-Anna-wintour
سونیا-ریکیل-Sonia-rykiel

سونیا ریکیل Sonia rykiel

طراح فرانسوی معروف در زمینه لباس های بافتنی است که با خلاقیت هایش دنیای مد را تحت تاثیر قرار داد. سونیا ژاکت های بافتنی رنگارنگ را مد کرد و به همرن دلیل لقب ملکه لباس های بافتنی را گرفت و از تکنیک های متفاوتی استفاده کرد. با تولید پوشاک بدون لبه که درز آن معلوم بود، در دنیا مد غوغایی به پا کرد.

توری برچ Tory burch

طراح موفق آمریکایی است که جایزه هایی زیادی را در زمینه مد و فشن دریافت کرده و در مجله فوربس به عنوان هفتاد و سومین زن قدرتمند جهان شناخته شده است. خط تولید لباس های او با دو T که لگوی برندش می باشد شهرت زیادی را بدست آورد. این طراح مد آمریکایی جایزه جهانی را دریافت کرده است.

توری-برچ-Tory-burch
ویوین-وست-وود-Vivinenne-westwood

ویوین وست وود Vivinenne westwood

طراح مد بریتانیایی است که به خاطر طراحی لباس های punk در پایان قرن بیستم میلادی شناخته شد که استایل جدید را در دنیای مد آورد. او در طراحی های ضد ماتریایستی، نوعی مد مفهومی را خلق کرد و بیشتر به خاطر جسارتش در طراحی لباس زنانه و مردانه در هفته مد لندن شهرت پیدا کرد.

میوچا پرادا Miuccia prada

این طراح ایتالیایی نیاز به معرفی ندارد. همان طور که میدانید مدیر پرادا بند معروف است. بی شک یکی از تاثیرگذارترین های دنیای مد است که تغییرات خودش را بر روی پاشنه های کفش های بزرگ شروع کرد. میوچا با سلیقه و خلاقیتش در برند پرادا تحولی بوجود آورد و او در هر فصل جذابیت خاصی  به صنعت مد میدهد. همیشه بخاطر طراحی های هوشمندانه و شیکش معروف است.

میوچا-پرادا-Miuccia-prada
دایان-فون-فورستتنبرگ-Diane-vin-Furstenberg

دایان فون فورستنبرگ Diane von Furstenberg

طراح لباس معروف بلژیکی-آمریکایی که به خاطر لباس های کشبافش خیلی معروف شد و بعد از مدتی فعالیت توانست در این زمینه شناخته بشود. برنید به نام دی وی اف DVF را تاسیس کرد که بیشتر از 75 کشور شعبه دارد. او با طراحی اولیه اش استقلال و قدرت زنان را نشان داد. دایان زن قدرتمند و تاثیرگذار دنیای مد و فشن است.

مدرسه بین المللی گاتامد اولین برگزار کننده فستیوال زیبایی ایران با حضور هیئت ژوری، با مراکز علمی داخی و خارجی تفاهم نامه امضا کرده است. دوره های مد و فشن ، طراحی لباس، گریم و میکاپ، استایلینگ، خدمات مراقبت و زیبایی پوست ،مو و ناخن به صورت حضوری و آنلاین برگزار می کند. فارغ التحصیلان مدرسه گاتامد در پایان کورس ها مدارک فنی حرفه ای ایران و بین المللی از کشورهای استرالیا کانادا سوییس گرجستان و انگلستان دریافت می‌کنند.جهت ثبت نام و مشاوره با شماره های 26855499-09120754462 تماس بگیرید. برای مشاهده دوره های آموزشی به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

معرفی برترین دانشگاههای مد و فشن در دنیا

اگر علاقمند هستید به صورت کامل و تخصصی آموزش ببینید تاآماده راه اندازی کسب و کار فشن شوید، می تونید در دانشگاه مد و فشن تحصیل کنید. بنابراین لیستی از برترین دانشگاههای مد و فشن دنیا رو تهیه کردیم:

  1. دانشگاه پلی تکنیک

دانشگاه پلی تکنیک میلان از بزرگترین دانشگاههای کشور ایتالیا در زمینه معماری، طراحی و مهندسی است. هدف این دانشگاه آماده کردن دانشجویان برای کار کردن در شرکت های طراحی لباس است. این داشنگاه دارای رتبه 12 در ایتالیا است و شهریه سالانه آن 3900 یورو می باشد.

  1. دانشگاه بین المللی هنر برای مد (ESMOD)

این دانشگاه در پاریس کشور فرانسه قرار دارد و از 20 دانشکده در 13 کشور تشکیل شده که به دانشجویان این امکان را می دهد تا برای یک ترم خارج از دانشگاه تحصیل کنند. دارای رتبه 321 در فرانسه است و شهریه سالانه آن 300 دلار می باشد.

کسب و کار فشن

  1. دانشگاه FIT

دانشگاه FIT یکی از بهترین دانشگاههای طراحی لباس در جهان است که در نیویورک آمریکا قرار دارد و رشته طراحی لباس را با گرایش هایی مانند کسب و کار، بازاریابی و مدلینگ ارائه می دهد.رتبه این دانشگاه در آمریکا 2 می باشد و شهریه ترمی آن 1300 دلار است.

  1. دانشگاه پارسونز parsons

این دانشگاه در شهر نیویورک آمریکا قرار گرفته است و یکی از بهترین دانشگاههای طراحی لباس است. یکی از ویژگی های این دانشگاه دادن فرصت به دانشجویان برای همکاری با افراد با تجربه در زمینه طراحی لباس در سراسر جهان است. رتبه این دانشگاه در آمریکا 133 است و شهریه سالانه آن بین 20 – 30 هزار دلار می باشد.

  1. کالج مد لندن یا LCF

این کالج یکی از بهترین و تنها کالج در انگلستان است که در زمینه آموزش مد تخصص دارد دانشجویان می توانند در رشته های مختلفی مانند روانشناسی مد، مدیریت طراحی لباس، روزنامه نگاری مد و… تحصیل کنند. رتبه این دانشگاه در جهان 2 می باشد و شهریه سالانه آن 9000 پوند استرلینگ می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست