طراح مد شدن، برای بسیاری افراد یک رویا است. اما اگر در بهترین کشور برای مشاغل طراحی مد زندگی نکنید، چه؟ آیا باید به خارج از کشور مهاجرت کرد؟ برای شروع شغل رویایی خود از کجا شروع کنم؟ از چه روش هایی در رشته مد و فشن می توان برای مهاجرت اقدام کرد؟با ما در ادامه همراه باشید تا به این موضوعات و موضوعات ذیل بپردازیم:

برای مهاجرت از کجا شروع کنم؟
مهاجرت از طریق تحصیلی
مهاجرت از طریق کار
بهترین کشور برای کار در رشته مد و فشن

 

 

برای مهاجرت از کجا شروع کنم؟

ابتدا باید بدانید که از دو طریق می توان برای مهاجرت اقدام کرد:

تحصیلی : از این طریق می توانید درخواست خود را به دانشگاههایی دارای رشته مد و فشن هستند ارسال کنید تا اپلای شده و به کشور مورد نظر خود مهاجرت کنید.
کار : اگر تحصیلات خود را در زمینه مد و فشن گذرانده اید یا دارای گواهینامه معتبر بین المللی هستید و یا تجربه کافی در این زمینه دارید، می توانید از طریق یافتن کار در کشورهایی که در زمینه مد و فشن مطرح هستند، اقدام به مهاجرت کنید.

روش های مهاجرت

مهاجرت از طریق تحصیلی


  • اگر قصد اپلای شدن در رشته مد و فشن دارید ولی نمی دانید در کدام دانشگاههای دنیا تحصیل کنید، نگران نباشید ما به شما کمک می کنیم تا دانشگاه خود را انتخاب کنید. سایت های معتبری برای این منظور وجود دارد که با مراجعه به آنها می توانید اطلاعات جامعی در این خصوص داشته باشید:
    1.  cwur.org
    در این سایت میتونید رنکینگ و رتبه همه دانشگاههای دنیا را ببینید که برای اپلای کردن در دانشگاهها کاربردی است.
    2. Topuversities.com
    این سایت دریایی از دانشگاههاست که هر اطلاعاتی مانند شهریه دانشگاه، شرایط ورود به دانشگاه و… را به شما معرفی می کند. فقط کافی است در قسمت جستجو عنوان رشته فشن مورد نظر خود را به همراه مقطع تحصیلی خود سرچ کنید.
    3. Timeshighereducation.com
    اگر به دنبال سایت جامعی در خصوص اپلای کردن در دانشگاههای مد و فشن دنیا هستید، پیشنهاد ما به شما این سایت هست. زیرا هر اطلاعاتی که یک دانشجوی مهاجر نیاز داشته باشد را ارائه می دهد. هم درباره نحوه اپلای کردن هم برای کار هم رنکیک دانشگاهها اطلاعات جامع و کاملی ارائه می دهد.
    4. Mastersportal.com
    این سایت فقط برنامه های مقطع master یا کارشناسی ارشد را به شما معرفی می کند. پس اگر به دنبال یک منبع خوب برای اپلای کردن مقطع ارشد هستید این سایت بسیار خوب است.

معرفی دانشگاههای مد و فشن در ترکیه


از آنجائیکه مهاجرت به ترکیه راحتتر است و به ایران هم نزدیکتر است ما قصد داریم چند دانشگاههای مطرح ترکیه در زمینه مد و فشن را معرفی کنیم.

  1. دانشگاه بیلگی استانبول

هزینه تحصیل سالیانه در مقطع کارشناسی: 6658 یورو

  1. دانشگاه هالیچ

هزینه تحصیل سالیانه در یک دوره دو ساله: 3000 دلار

  1. دانشگاه آیدین

هزینه تحصیل سالیانه در مقطع کارشناسی: 6000 دلار

  1. دانشگاه اوکان

هزینه تحصیل سالیانه در مقطع کارشناسی: 8800 دلار

  1. دانشگاه آتیلیم

هزینه تحصیل سالیانه: 8651 یورو

مدرسه بین المللی گاتامد اولین برگزار کننده فستیوال زیبایی ایران با حضور هیئت ژوری، با مراکز علمی داخلی و خارجی تفاهم نامه امضا کرده است. دوره های مد و فشن ، طراحی لباس، گریم و میکاپ، استایلینگ، خدمات مراقبت و زیبایی پوست ،مو و ناخن به صورت حضوری و آنلاین برگزار می کند. فارغ التحصیلان مدرسه گاتامد در پایان کورس ها مدارک فنی حرفه ای ایران و بین المللی از کشورهای استرالیا کانادا سوییس گرجستان و انگلستان دریافت می‌کنند.جهت ثبت نام و مشاوره با شماره های 26855499-09120754462 تماس بگیرید. برای مشاهده دوره های آموزشی به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.


مهاجرت از طریق کار


  • سالیانه تعداد بسیاری از طراحان مد جوان مشتاق به مهاجرت به کشورهایی هستند که مهد مد و فشن می باشند. دلیل عمده آن درآمد بالای حاصل از کار در رشته مد و فشن می باشد. جای تعجب نیست که بازار مد جهانی هر ساله تقریباً سه تریلیون دلار درآمد دارد. اما کدام کشورها برای این منظور مناسب تر است؟

چه کشورهایی برای کار در مد و فشن بهترین هستند؟

 

بهترین کشورها دارای فرصت های شغلی در زمینه مد و فشن شامل :

  • ایتالیا
  • فرانسه
  • چین
  • آمریکا
  • لندن
  • اسپانیا
  • استرالیا
  • سوئیس

بدیهی است که امریکا، فرانسه، بریتانیا و بسیاری از کشورهای دیگر ،کشورهایی هستند که بیشترین فرصت های شغلی در صنعت مد و فشن در آن متمرکز است.علیرغم رقابت سخت بریتانیای کبیر، ایتالیا، فرانسه و سایر کشورهای جهان، امریکا بهترین کشور برای مشاغل مد است.

زیرا:
• در آمریکا، فرصت‌های شغلی از تجارت تا مد روز و کارآفرینی تشویق می‌شود. هفت شهر آمریکا در برترین کاپیتول مد جهانی در سال 2010 بیشتر از هر کشور دیگر فهرست شده است.
• یکی از موضوعاتی که آمریکا را برای مشاغل صنعت مد و فشن بسیار جذاب می کند، وسعت و عمق زیاد فرصت های شغلی در این رشته است. چه به عنوان یک متصدی طراح مد در فروشگاهی در مرکز خرید مشغول به کار شوید چه به عنوان طراح لباس (دورکاری) در آپارتمان خود مشغول باشید، طراح مد هستید .فرصت ها برای مشاغل مد عملا بی پایان است. به آن ها تعداد زیادی مشاغل از جمله نویسندگی و وبلاگ نویسی مد، مدلینگ، طراح گرافیکی مد و تجارت را اضافه کنید، و تعداد زیادی شغل نیز وجود دارد که صرفاً بر روی تحلیل و بررسی روند مد متمرکز است.
• یکی از موضوعات شگفت انگیزی که در مورد آمریکا وجود دارد، اینست که شما می توانید هر کاری را که در ذهن خود دارید پیاده کنید. مانند هر رشته شغلی دیگری، مد نیاز به دانش و تجربه، نگاه تیزبین و خلاقیت دارد. اکثر طراحان مد یا متخصصان صنعت مد با رتبه بالا و معتبر، تحصیلات و تجربه خوبی در این زمینه دارند. ادامه تحصیل در زمینه طراحی مد، منسوجات، بازرگانی مد یا بازاریابی مد به شما دانشی می دهد که می توانید در شغل خود پیشرفت کنید. همچنین کسب تجربه در یک شغل به شما کمک می کند تا درک عملی بهتری از صنعت مد داشته باشید.

رشته مد و فشن

طبق گزارش Global Language Monitor، شهرهای آمریکا در رتبه 40 شهر برتر در رشته مد در سراسر جهان قرار دارند:

نیویورک سیتی: در سال 2010 در رتبه اول جهان قرار گرفت که پس از پنج سال توانست رتبه خود را دوباره به دست آورد.
لس آنجلس: رتبه پنجم در جهان، عمدتاً به دلیل تأثیر صنعت فیلم بر دنیای مد
میامی: رتبه هشتم در جهان، عمدتاً به دلیل تأثیر آن بر بازار لباس شنا
لاس وگاس: از رتبه ده در سال 2009 به رتبه 16 سقوط کرد.
شیکاگو: اولین بار در سال 2010 در این لیست در رتبه 37 قرار گرفت.
دالاس: با آتلانتا در رتبه 40 قرار گرفت، در طراحی لباس غربی با ظهور دالاس در مد نقش مهمی داشت.
آتلانتا: با دالاس در رده 40 جهان قرار گرفت.
هیچ کشور دیگری در جهان به اندازه ایالات متحده شهرهای مد بالا را ندارد، به همین دلیل است که آمریکا بهترین کشور برای مشاغل مد است.
اما اگر به دنبال سفر به کشورهای دیگر برای دنبال کردن حرفه مد خود هستید، ممکن است بخواهید به دنبال مشاغلی در هنگ کنگ، چین، لندن، انگلیس، پاریس، فرانسه، میلان، ایتالیا، سیدنی، استرالیا یا بارسلونا باشید. این کشورها برترین کشورهایی است که در فهرست مد سال 2010 جهانی گنجانده شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست