موسسه بین‌المللی فشن و مد در نیاوران

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. article
  4. chevron_right
  5. موسسه بین‌المللی فشن و مد در نیاوران

موسسه بین‌المللی فشن و مد در نیاوران

لباس پوشیدن در میان انسان ها قدمتی بسیار دیرینه دارد؛ اگر به سنگ نوشته های تاریخی توجه کنید، همواره طرح هایی از پوشش های مختلف و گوناگون از لباس‌ها را خواهید دید، به علاوه در برهه های گوناگون تاریخ، هر حکومتی با یک لباس خاص شناخته می شد. در گوشه و کنار جهان را هم که بنگریم و در میان قومیت های مختلف، تنوع در پوشش های بسیار است، از همین رو می توان به اهمیت مدل و زیبایی و طراحی لباس پی برد‌. این صنعت جذاب به طور پیوسته در حال پیشرفت است و برای ورود به این صنعت نیاز به آموزش می باشد. امروزه این صنعت دارای رشته های مجزا در موسسات و دانشگاهها تدریس می شود که ما در ادامه به بررسی دوره های آموزشی موسسه بین المللی فشن و مد در نیاوران می پردازیم.

فشن و مد به روزترین رشته دنیا

 

به علاوه اگر شما قبلا نیز در هر مرکزی، طراحی لباس را فرا گرفته اید، حتما می دانید که یک طراح لباس باید همیشه به روز باشد تا بتواند با لباس‌هایی مدرن، مطابق میل افراد گوناگون جامعه طراحی کند. این به این معنی است که شما اگر در یک کار‌ مخصوصاً طراحی لباس، بسیار خبره هستید، اصلا فراموش نکنید که باید همواره در کلاس های جدید و به روز این رشته شرکت کنید. صنعت لباس و مدل و فشن، یکی از صنایعی است که فصل به فصل دارای تغییراتی می‌شود؛ از ضعف های بسیار بزرگ است طراحان لباس ایرانی، این است که به متد های روز دنیا را نادیده می گیرند و از روش‌های سنتی و قدیمی استفاده می کنند. اما نکته مهم این است که یک طراح لباس باید مطابق با آخرین متدهای روز دنیا طراحی های خود را انجام بدهد، زیرا مخاطبان امروزی به دنبال مد های به روز و نوآوری شده هستند، که قطعاً در این میان، روش های سنتی و قدیمی جایی ندارد!

تاریخچه مد و فشن 

صنعت مد، در قرن نوزدهم با چارلز فردریک ورث آغاز شد که در آغاز در سال 1858، اولین طراح لباسی بود که نام خود را بر روی لباس‌هایی که با طرح خود دوخته بود، زد.

طراحی این لباس‌ها در ابتدا به صورت چاپی، رواج یافت که مهد آن پاریس بود و به سراسر اروپا پخش می‌شد که مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفت. خیاط ها این طرح را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی می کردند. اجرای طرح‌های لباس ها توسط زیباترین چهره‌ها به همراه خیاط‌ها و طراحان به نمایش گذاشته می شدند. قبل از این در قرن شانزدهم طرح های لباس ها توسط عروسک ها از فرانسه معرفی می شدند.آبراهام بوس در دهه 1620 سبکهایی از مد را ابداع کرد. سرعت تغییر در دهه 1780 با دنبال انتشار مدهای فرانسوی که جدیدترین سبک های پاریس را به تصویر می کشیدند مد در همه دنیا منتظر شد.تا سال 1800، همه اروپایی‌های غربی یکسان لباس می‌پوشیدند (یا فکر می‌کردند که شبیه هم لباس می پوشند). تغییرات در ابتدا به صورت محلی و سپس نشانه ای از فرهنگ شهری و بعداً فرهنگ کشوری شد. در اوایل قرن بیستم، مجلات مد با استفاده از گراور و روزنامه ها شروع به انتشار عکس کردند که بسیار تاثیرگذار شدند. این مجلات در سراسر جهان بسیار مورد توجه قرار گرفتند و تأثیر عمیقی بر سلیقه عمومی داشتند. تصویرگران با استعداد – از جمله پل آیریبه، ژرژ لپاپ، ارته و جورج باربیه – صفحات مد جذابی را برای این انتشارات ترسیم کردند که آخرین تحولات مد و زیبایی را پوشش می داد. معروف ترین این مجلات La Gazette du Bon Ton بود که در سال 1912 توسط لوسین فوگل تأسیس شد و تا سال 1925 به طور منظم منتشر می شد.

چرا مد و فشن در دنیا محبوب است؟

می دانستید درآمد صنعت مد در سال 2021 در دنیا به 1.55 تریلیون دلار رسید؟! انتظار می رود در سال 2022، درآمد آن به 1.7 تریلیون دلار برسد.از این رو یکی از پردرآمدترین صنایع در سراسر جهان است و کاملا منطقی به نظر می رسد که بسیاری از افراد جذب این صنعت شوند.امروزه توجه به مد روز پوشیدنی ها به یکی از ضروریات  زندگی بیشتر افراد تبدیل شده است. در واقع افراد با لباس خود موقعیت اجتماعی خود را تعریف می کنند. در مدرسه ی مد و فشن گاتامد، افراد به صورت تئوری و عملی با مباحث جدید کاربردی در این حوزه آشنا می‌ شوند.

جایگاه مد و فشن در ایران

می دانستید مبحث پوشش از قدیم در میان ایرانی ها جایگاه ویژه ای داشته است، به طوری که نخستین رویداد های نمایش مد و پوشاک در ایران  در دهه پنجاه در کشور ما برگزار شده است و جالب است بدانید که این نمایشگاه‌ توسط برندهای داخلی دایر گشته است!مبحث آموزش طراحی لباس از قدیم در میان تمامی افراد مطرح بوده است و امروزه نیز کماکان مد و زیبایی در میان افراد در سراسر دنیا  جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. در دهه های اخیر در کشور ما به به دلیل فراهم کردن بستر برای ایجاد درآمد این رشته مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. البته هنوز به مانند کشورهای پیشرفته این صنعت نهادینه نشده است. و  مشکلات، نواقص و ضعف هایی که در ساختار مد و پوشاک داخلی وجود دارد منجر  به روس آوردن مردم  به برندهای خارجی شده است. از این رو باید این نواقص هر چه سریعتر برطرف گردد و افراد با آموزش های لازم،  صنعت مد و فشن و طراحی لباس را جزء صنعت داخلی کنند.

موسسه بین المللی فشن و مد در نیاوران

 

با توجه به اهمیت مدل و زیبایی در سراسر جهان،  در کشور ما نیز بخصوص در استان تهران، مراکز معتبری اقدام به برگزاری دوره های آموزشی طراحی لباس، فشن، مد، گریم و استایلینگ، به صورت تخصصی کرده‌ اند. با شرکت در این دوره های تخصصی می توانید به صورت حرفه ای این صنایع  را فرا گرفته و به یک متخصص در این امر تبدیل شوید. گفتنی است که این کلاس ها به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. مدرسه بین المللی فشن و مد گاتامد ، زیر نظر اساتید داخلی و خارجی در این حوزه، کارگاههای آموزشی برگزار می کند و با برگزای سمینارهای آموزشی در به رشد و به روزرسانی هنرجوها کمک میکند . هنرجوها با این آموزش ها برای ورود به بازار کار آماده می شوند.

 

موسسه-بین-المللی مد و فشن-گاتامد

موسسه-بین-المللی مد و فشن-گاتامد

 

 

مدرسه فشن و مد در تجریش

 

تحصیل در یک مدرسه مد و زیبایی به این معنی است که شما در مورد کلیات و جزئیات صنعت مد آموزش خواهید دید و به این موضوع آگاه خواهید شد که ترند های فعلی مد، موضوعات اخیر مد، طراحی مد و طراح لباس (در هر زمینه‌ای که باشد، چه لباس خانه، چه مانتو، چه لباس های مجلسی و …) چیست.

 

دوره های استایلینگ در ایران

آکادمی مد و فشن در شمال تهران

 

مد و فشن زیر مجموعه های بسیاری را شامل می شودکه به برخی از آنها در ذیل اشاره می کنیم :

  • طراحی اکسسوری
  • طراحی‌ پارچه ها
  • طراحی مد
  • مدیریت کسب و کار مد
  • طراحی جواهرات، لباس مردانه، زنانه، بچه گانه

 

مدارس مد در سراسر دنیا مشغول به کار هستند و این رشته به یکی از رشته های پرطرفدار در میان افراد تبدیل شده است.

فیلم مد و فشن گاتامد

 

 

دوره های طراحی لباس شامل چه مواردی است؟

البته لازم به ذکر است که طراحی لباس دارای دوره هایی با طبقه بندی های مختلف است، مثلاً افرادی که آغاز راه هستند و تازه پا به این عرصه بگذارند، باید در دوره های طراحی لباس مقدماتی شرکت کنند. طراحی لباس مقدماتی شامل آموزش تمامی مباحث پایه و اصول طراحی لباس است که در این بخش از آموزش، هنرجو تکنیک ها و مهارتهای مقدماتی طراحی لباس را می آموزد؛ گفتنی است که با پایان این دوره هنرجو می تواند الگو های بسیار زیادی را در زمینه طراحی لباس خلق کند. برای اطلاع از دوره های آموزشی طراحی لباس روی ادامه مطلب کلیک کنید.

فرصت های شغلی طراحی لباس 

گفتنی است امروزه طراحی لباس به یک صنعت بسیار بزرگ در سراسر دنیا تبدیل شده که فرصت‌های شغلی زیادی را برای افراد فراهم می کند و درآمد بسیار بالایی نیز دارد. افراد پس از طی کردن دوره طراحی مد و لباس مقدماتی و بعد از آن طراحی مد و لباس پیشرفته، می‌توانند اقدام به

  • خود اشتغالی کنند و در کارگاه طراحی لباس و خیاطی خود مشغول به کار شوند.
  • با مزون ها کار کنند.
  • با وارد شدن به حوزه سینما، می توانند طراحی لباس در حوزه سینما،تئاتر، موسیقی و …را بر عهده بگیرند. امروزه در کشور ما بستری فراهم شده تا علاقه مندان به طراحی مد و فشن بتوانند در دوره های این هنر پرسود، تجربه کسب کنند.

بهترین آموزشگاه طراحی لباس در شمال تهران

 

موسسه بین المللی فشن و مد گاتامد واقع در نیاوران استان تهران، یکی از بهترین آموزشگاه های طراحی لباس در شمال این استان می باشد.

از اصلی ترین نکاتی که می توان درباره این موسسه در حوزه آموزش نام برد، این است که این دوره آموزشی شما را برای ورود به بازار کار کاملا آماده خواهد کرد؛ افراد با شرکت در دوره های بین المللی فشن و مد، طراحی لباس، گریم و استایلینگ، پس از یادگیری مفاهیم و کسب مهارت های لازم این حوزه ها، به صورت کامل تمامی نکات لازم هر حوزه را فرا می‌گیرند و آماده ورود به بازار کار طراحی لباس می شوند. پس می توان گفت که شرکت در این دوره ها، یکی از راه های بسیار مناسب برای کسب یک شغل عالی با درآمد بالا می باشد؛

مدرسه طراحی لباس در نیاوران

علاقه به صنعت مد و طراحی لباس های زیبا، روز به روز در میان جوانان به ویژه خانم‌ها در حال افزایش است. این هنر، یک هنر بسیار ظریف و زیبا می باشد و تبحر در آن نیاز به شرکت در دوره های مختلف دارد و کاری نیست که بتوان یک شبه آن را فرا گرفت. در سال های اخیر اگر فردی علاقه به این نوع از رشته ها داشت، باید حتماً در مدارس خارج از کشور به تحصیل می پرداخت که خب برای همگان مقدور نبود و سبب شد که بسیاری از افراد و بسیاری از استعدادها نهفته باقی بماند‌، اما امروزه در استان تهران و در منطقه ی نیاوران، مدرسه بین المللی فشن و مد گاتامد تاسیس گردیده و بسیاری از علاقمندان می‌توانند به راحتی دوره‌های آموزشی را آنجا بگذرانند و مدارک فنی و حرفه ای و بین المللی را دریافت کنند.

خلاقیت در لباس

دوره های فشن استایلینگ در نیاوران

 

استایلینگ به این معناست که شما توانایی هماهنگ کردن لباس با اکسسوری های مختلف مثل کیف، زیورآلات، ساعت، کفش و … را داشته باشید. افرادی که در دوره طراحی لباس شرکت می‌کنند، حتماً باید یک دوره استالینگ را نیز بگذرانند تا بتوانند با طراحی یک استایل زیبا آشنا شوند. زمانی که طراحی لباس انجام می‌گیرد اگر اندام فرد مورد نظر، ایرادهایی داشته باشد می‌توان با استفاده از تزیینات، اکسسوری ها مانند کمربند های گوناگون و … به رفع اشکال اندام فرد مورد نظر پرداخت. خوشبختانه در مدرسه مد و فشن گاتامد نیز دوره‌های فشن استایلینگ برگزار می‌شود، تا افراد به راحتی بتوانند با این فصل از هنر زیبای فشن و مد و کاربرد آن در وجوه مختلف آشنا شوند.

 

مدل های فشن زنانه 2022

مدل های فشن زنانه 2022

کلاس استایلینگ آنلاین در شمال تهران

 

پس از مشکلاتی که در سال 2020 در طول همه‌گیری ویروس کرونا وجود داشت، فروش در سراسر صنعت پوشاک دنیا ضربه خورد، جای نگرانی نیست زیرا تقاضای جهانی برای پوشاک و کفش دوباره افزایش می‌یابد. کشور ما نیز از این امر مستثنا نیست با توجه به همه گیر شدن بیماری کرونا موسسه بین المللی فشن و مد گاتامد اقدام به برگزاری کلاس های آنلاین استایلینگ نموده است. علاقه‌مندان در برای شرکت در کارگاه ها و کلاس های طراحی استایلینگ و مواردی مشابه آن، می‌توانند به صورت آنلاین در دوره ها شرکت کنند. با توجه به اهمیت به روز بودن در صنعت مد و فشن استایلینگ، این اقدام کاری بسیار خلاقانه است که علاقه مندان از این صنعت زیبا به دور نمانده و همواره بتوانند خود را در این رشته به روز کند. با توجه به اینکه ساختار مد و فشن کشور ما امروزه به یک تحول بزرگ نیاز دارد، شاید با شرکت در دوره های مختلف می توان  جان تازه را  وارد کرد. با کلاس های آنلاین استایلینگ در شمال تهران شما می توانید در هر زمانی و حتی وقتی که در خانه هستید، مدرک معتبر فنی این رشته را دریافت کنید. در این کلاس‌ها همچنین امکان پرسش و پاسخ از اساتید محترم وجود داشته و می‌توانید به رفع اشکال در این زمینه بپردازید.

آموزش گریم و میکاپ

 

گریم یکی از صنعت های پرطرفدار است که به طور کلی شامل متعادل سازی چهره میشود. متعادل سازی را برای میکاپ صورت و رسیدن به یک چهره زیبا و جذاب استفاده می‌کنند.

دوره های میکاپ و گریم سینمایی

در دوره های میکاپ و گریم چه مواردی آموزش داده می شود؟

شما در دوره های گریم و میکاپ که در موسسه بین المللی فشن و مد گاتامد برگزار می‌شود:

  • یاد میگیرید که چگونه با استفاده از خلاقیت و ایده پردازی و همچنین با به کارگیری تکنیک های به روز و مهارت های مختلف در زمینه گریم، مشکلات و نواقصی که در صورت افراد وجود دارد را بپوشانید و زیبایی و جلوه صورت را نمایان کنید.
  • با پیشرفته شدن صنعت گریم، راه ها و ترفند های گوناگونی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان عیب های صورت را محو کرد و زیبایی ها و نقاط قوت چهره را بیشتر پدیدار نمود، که این امر به طور مستقیم با مهارت میکاپ آرتیست و گریمور ارتباط دارد، که بتواند نقاط ضعف و قوت صورت را بشناسد و با توجه به ساختار و فرم صورت، وضعیت آنها را بهبود بخشد.
  • دوره های گریمی که در  شمال تهران برگزار می‌شود به هنرجویان این امکان را می‌دهد که بعد از گذراندن دوره متعادل سازی که شامل متعادل سازی چهره، خود آرایی، گریم سینمایی، میکاپ و…است، مهارت‌های به روز گریم را فراگرفته و با گریم، متعادل سازی، شناخت مبانی گریم، مواد گریم، شناخت آناتومی صورت، آشنایی با تکنیک های سایه برای رفع نواقص صورت، قرینه سازی، ایجاد پیری و جوانی در گریم سینمایی، آشنایی با تفاوت های گریم سینمایی تئاتر و تلویزیون، چاق و لاغر کردن صورت، گریم سه بعدی، تکنیک های سایه و… آشنا گردند.

آینده شغلی گریم و میکاپ در ایران

گریم شامل بخش ها و رشته‌های گوناگون می‌شود، از صنعت گریم همچنین در سینما نیز استفاده می گردد که شاخه‌ای به نام گریم سینمایی را شامل می شود. کلاس های گوناگونی در رشته گریم برگزار می‌شود که دارای مباحث  مختلفی می باشد، که اصل همه آنها متعادل سازی صورت است. هنرجویان و علاقمندان به این رشته می توانند با مراجعه به مراکز معتبر در کلاس آموزش گریم و متعادل سازی صورت، با تکنیک های به روز آشنا شده و آنها را مورد استفاده قرار بدهند.

مدرسه بین المللی گاتامد اولین برگزار کننده فستیوال زیبایی ایران با حضور هیئت ژولی، با مراکز علمی داخی و خارجی تفاهم نامه امضا کرده است. دوره های مد و فشن ، طراحی لباس، گریم و میکاپ، استایلینگ، خدمات مراقبت و زیبایی پوست ،مو و ناخن به صورت حضوری و آنلاین برگزار می کند. فارغ التحصیلان مدرسه گاتامد در پایان کورس ها مدارک فنی حرفه ای ایران و بین المللی از کشورهای استرالیا کانادا سوییس گرجستان و انگلستان دریافت می‌کنند.جهت ثبت نام و مشاوره با شماره های 26855499-09120754462 تماس بگیرید. برای مشاهده دوره های آموزشی به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

 

حرف آخر

 

 

همگی به این موضوع واقف هستند که پوشش مردم یک جامعه بخشی از هویت آن جامعه و نشانگر فرهنگ و هنر آن مردم است! با توجه به فرهنگ غنی ایرانیان می توان به اهمیت مد و فشن در ایران پی برد‌. یقینا ما باید به جایگاه والایی در این زمینه برسیم تا صادرکننده مد در جهان قرار بگیریم و این امر تحقق نخواهد یافت مگر در گرو آموزش مهارت و خلاقیت طراحان ایرانی، که همواره باید با شرکت در کلاس های مرتبط با بهره گیری از متدهای جدید در طراحی لباس و فشن و مد، در فرایند نوآوری و ارائه مدل ها و ایده های تازه حرف اول را زده و به جایگاه ویژه ایی در دنیا  برسند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست