میکاپ-و-گریم-در-آموزشگاه

در این مقاله قصد داریم به موضوعااتی به شرح ذیل بپردازیم:

میکاپ چیست و اصول اصلی آن چیست؟
آموزش قدم به قدم میکاپ
انواع سبک های میکاپ
گریم چیست و چه کاربردی دارد؟
اصول و روش های اصلی گریم

می دانستید کشور ایران به عنوان مصرف کننده لوازم آرایشی در جهان رتبه هفتم را دارد؟ و به طور میانگین 30% از درآمد زنان ایرانی صرف خرید لوازم آرایشی می شود. زنان به طور ذاتی زیبایی را دوست دارند و با آرایش چهره حس اعتماد به نفس بالایی پیدا می کنند. اما امروزه روش های جدیدی برای آرایش چهره وجود دارد که علاوه بر در نظر گرفتن فاکتور زیبایی، حالت چهره افراد را حفظ می کند که به آن میکاپ و گریم گفته می شود. در این مقاله قصد داریم میکاپ و گریم را به شما آموزش دهیم. با ما در ادامه همراه باشید.

میکاپ چیست؟

Makeup میکاپ در لغت به معنی افزودن است و دارای ریشه انگلیسی است که در فارسی معادل آن “آرایش” ، ” گریم” می باشد. میکاپ از مد روز پیروی می کنید و با گذشت زمان روش های جدیدی ارائه می شود. در واقع میکاپ روشی است برای رفع عیوب صورت با استفاده از ترکیب رنگ ها و ایجاد تناسب و توازن در قسمت های مختلف چهره می باشد که با توجه به آناتومی هر چهره ای متفاوت می باشد. این روش دارای سبک های مختلفی است که با گذشت زمان و تغییر مد تغییر می کند. مثلا در گذشته استفاده از میکاپ تند عربی بسیار مورد استفاده بود. در حالی که امروزه از سبک های میکاپ ملایم اروپایی استفاده می شود.

makeup
میکاپ-آرتیست

میکاپ آرتیست کیست؟

میکاپ آرتیست به کسایی گفته می شود که چهره افراد را آرایش و میکاپ می کنند. این فرد باید علاوه بر شناخت اصول زیبایی شناسی و شناخت رنگ ها از دانش کافی نسبت به تقارن و آناتومی چهره برخوردار باشد تا بتواند ایرادات احتمالی چهره افراد را با استفاده از میکاپ برطرف کند.

میکاپ آرتیست ها یکی از مشاغل پردرآمد بخصوص در کشور ما است.

اصول اصلی میکاپ

میکاپ به عنوان نوعی هنر دارای اصول و استانداردهایی است که باید رعایت شود.یکی از مهم ترین اصول میکاپ، استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت و مناسب با انواع پوست ها می باشد. اگر شما دانش کافی نسبت به میکاپ داشته باشید اما لوازم آرایش شما دارای کیفیت مطلوبی نباشد، نه تنها چهره شما را زیبا نمی کند بلکه ایرادات چهره شما را نمایان تر می کند. مثلا در تهیه کرم پودر باید به رنگ پوست، نوع بافت پوست (خشک یا چرب بودن)، برند خوب توجه کنید تا کرم به درستی پوست شما را پوشش دهد و آن را شفاف و یکدست کند.

آموزش مراحل انجام میکاپ به زبان ساده

  1. کرم پودر

در ابتدا از کرم پودر متناسب با پوست خودتان با در نظر گرفتن نوع پوست (چرب یا خشک) استفاده کنید. می توانید رنگ های مختلف کرم پودرها (با توجه به رنگ پوست)را با هم ترکیب کنید و تمام پوست صورتتان را پوشش دهید.

  1. پودر برنزی

با افزودن پودر یا کرم برنزی درخشش طلایی به رنگ پوست رنگ می دهید.این پودر یا کرم را در نواحی گونه ، زاویه صورت، کنار پیشانی و کنار بینی بزنید.

  1. سایه یا مداد ابرو

ابروها را پر می کند و شکل دلخواه به آن می دهد.

  1. پودر یا کرم های کانتور

برای تغییر فرم چهره، مثلا استخوانی کردن چهره  یا تغییر شکل صورت فرد به دلخواه استفاده می شود.

کانتور چهره
  1. مژه مصنوعی

مژه مصنوعی حالت چشم را زیبا تر می کند .

  1. پرایمر چشم

مدت زمان پوشش سایه چشم را طولانی تر کند و رنگ سایه را تشدید می کند.

  1. پودر صورت یا پنکک

کیفیت آرایش را بهتر می کند و ظاهری مات ایجاد می کند.همچنین عیوب یا لک های کوچک صورت را پنهان می کند.

  1. پرایمر صورت

قبل از میکاپ اعمال می شود و بیشتر منافذ پوست را کاهش می دهد.  پوشش آرایش را بهتر می‌کند و مدت زمان ماندگاری میکاپ روی صورت را افزایش می دهد.

  1. رژگونه

برای برجستگی استخوان گونه از رژگونه استفاده کنید. رنگ آن متناسب با رنگ میکاپ و پوست شما باید انتخاب شود.

11. ریمل

از ریملی استفاده کنید که مژه ها را تیره، بلند و پرپشت کند.

12. رژ لب

با توجه به نوع میکاپ از رژ لب مایع یا جامد استفاده کنید.

انواع میکاپ

1. میکاپ HD

میکاپ اچ دی یا با وضوح بالا همان چیزی است که معمولاً افراد را در تلویزیون و صفحه نمایش بزرگ می بینیم. دوربین‌های دقیق می‌توانند به راحتی تک تک خطوط و چین‌های صورت را، چه طبیعی و چه با لایه‌های میکاپ، ثبت کنند. میکاپ اچ دی تکنیکی است که در آن از آرایش خالص استفاده می شود بدین معنی که خطوط و چین ها را پنهان می کند به طوری که به مرور زمان چروک نمی شود. بنابراین، پوست فرد را برای ساعت ها بی عیب و نقص جلوی دوربین نمایش می دهد. بهترین نکته در مورد آرایش HD این است که روی پوست احساس سنگینی نمی کنید و باعث می شود که چه در جلوی دوربین و چه بدون دوربین، بسیار طبیعی به نظر برسید. بنابراین پوست شما را برای ساعت ها جوان و درخشان نگه می دارد.

2. میکاپ ایربراش مخصوص عروس

میکاپ ایربراش به جای استفاده از ابزارهای آرایشی سنتی مانند برس و اسفنج، تنها با یک ایربراش آرایش می‌کند. در واقع لایه ای از آرایش بر روی پوست ایجاد می کند که ظاهری صاف دارد و شما را بی عیب و نقص نشان می دهد. ممکن است کمی سنگینی بر روی پوست خود احساس کنید، به خصوص اگر هوا مرطوب باشد، اما ساعت ها دوام دارد. انواع مختلفی از برس های آرایشی برای انجام آرایش ایربراش بخصوص برای عروس خانم ها وجود دارد. هنرمند از برس های پهن برای گونه ها و برس های ظریف برای چشم ها استفاده می کند. آرایش ایربراش احتمالاً بی عیب‌ترین و صاف‌ترین ظاهر را در بین انواع مختلف میکاپ دارد. هرگونه لکه‌های تیره یا نقایص پوستی را می‌پوشاند، بدون اینکه غیرطبیعی به نظر برسد.

3. میکاپ مات

از بین انواع مختلف میاپ، آرایش مات احتمالاً محبوب ترین آنها است. این میکاپ را می توانید به صورت روزمره یا در موقعیت های خاص انجام دهید. این نوع مکاپ به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از رنگ‌های تند، بدون از بین بردن ظاهر طبیعی چهره‌تان، میکاپی ملایم داشته باشید.
• در عین حفظ زیبایی، برای هر نوع آب و هوایی نیز عالی است.
• این میکاپ گزینه عالی برای انواع مناسبت ها و برای تمام اوقات روز است.
• سبک است، به پوست شما اجازه تنفس می دهد.
• با استفاده از طیف گسترده ای از رنگ ها به شما امکان می دهد تا ظاهری خیره کننده داشته باشید.

4. میکاپ طبیعی

همه افراد میکاپ های کلاسیک و دراماتیک را دوست ندارند، به خصوص برای روزمرگی ها و مناسبت های خاص. اینجاست که میکاپ طبیعی یکی از گزینه ها می شود. در این میکاپ از پایه ای سبک استفاده می شود تا رنگی یکنواخت به چهره بدهد، با رنگ های بسیار ملایم برای برجسته کردن قسمت های از چهره استفاده می شود که باعث می‌شود که چهره شما «رنگ هلویی و صورتی» به نظر برسد، درست مثل اینکه در حال سرخ شدن هستید. وقتی می‌خواهید عالی به نظر برسید اما نه با میکاپ واضح، میکاپ طبیعی بهترین گزینه است. مزیت میکاپ این است که شما را بی عیب و نقص نشان می دهد، با وجود اینکه ویژگی های طبیعی چهره شما را حفظ می کند.

5. میکاپ اسموکی

برای ایجاد ظاهری جذاب، از آرایش اسموکی استفاده می شود. در این میکاپ تمرکز بر روی تیره کردن چشم‌ها و حجیم کردن لب ها می باشد. تمرکز اصلی این سبک بر روی آرایش چشم هاست. از سایه های مشکی، خاکستری، دودی تیره و سایه های قهوه ای برای آرایش چشم ها استفاده می شود. استفاده از مژه های بلند مصنوعی، مداد و خط چشم آرایش چشم را کامل می کند. بسته به مناسبت ها، آرایشگر ممکن است از رژ لب های پررنگ استفاده کند یا حتی آنها را بی رنگ بگذارد تا فقط چشم ها را برجسته کند. آرایش اسموکی در کشور ما طرفداران خود را دارد.

مدرسه بین المللی گاتامد اولین برگزار کننده فستیوال زیبایی ایران با حضور هیئت ژوری، با مراکز علمی داخی و خارجی تفاهم نامه امضا کرده است. دوره های مد و فشن ، طراحی لباس، گریم و میکاپ، استایلینگ، خدمات مراقبت و زیبایی پوست ،مو و ناخن به صورت حضوری و آنلاین برگزار می کند. فارغ التحصیلان مدرسه گاتامد در پایان کورس ها مدارک فنی حرفه ای ایران و بین المللی از کشورهای استرالیا کانادا سوییس گرجستان و انگلستان دریافت می‌کنند.جهت ثبت نام و مشاوره با شماره های 26855499-09120754462 تماس بگیرید. برای مشاهده دوره های آموزشی به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

گریم چیست؟

گریم دارای ریشه فرانسوی به معنای شکلک، اداء می باشد. در اصطلاح به معنای تغییر چهره با ایجاد خطوط در آن می باشد و در حوزه های سینما و تئاتر بسیار کاربرد دارد.

گریم-چیست

تاریخچه گریم

پیدایش گریم به دوران باستان برمی گردد که در مراسم های آئینی استفاده می شود. افراد چهره های خود را با استفاده از رنگ های معدنی یا عصاره گیاهان رنگ آمیزی می کردند. و صورتک هایی با استفاده از پوست درختان درست می کردند و بر چهره می نهادند. مصریان باستان خطوطی به رنگ های سیاه یا سبز اطراف خود می کشیدند و آفرقایی ها از رنگ ها و صورتک ها برای آرایش چهره خود استفاده می کردند. این گریم در مراسم های بازی و نمایش، رقص و موسیقی بیشتر استفاده می شد و در برخی ممالک نیز برخی از بزرگان و درباریان گریم های خاصی داشتند.

گریم چه کاربردی دارد؟

همان طور که اشاره کردیم در گذشته برای تغییر چهره در مراسم آئینی و نمایش های سرگرمی از گریم استفاده میشد. و امروزه بیشتر در صنعت سینما و تئاتر و کمتر در آرایشگاهها استفاده می شود.

اصول اصلی گریم چیست؟

در گریم از تکنیک های سایه و روشن و برطرف کردن نقایص چهره استفاده می شود. توجه داشته باشید گریم های سینمایی با گریم هایی که در آرایشگاهها استفاده می شود، متفاوت است. هدف گریمور (فردی که گریم را انجام می دهد) ایجاد توازن چهره با حفظ حالت طبیعی آن است به طوری که در برخی از موارد حرفه ای متوجه گریم آنها نمی شوید. برخلاف میکاپ که کاملا مشهود و واضح است.

روش های گریم

گریم با روش های مختلفی ایجاد می شود که مهم ترین آنها دو روش لولایت و هایلایت می باشد.

لولایت برای برجسته کردن و هایلایت برای کم رنگ کردن چهره کاربرد دارد.

در گریم لولایت برای برطرف کردن نقایص پوستی از رنگ های تیره (3 درجه تیره تر از پوست صورت) ، مات و بدون شاین استفاده می شود.

در گریم هایلایت از رنگ های شفاف و روشن برای برجسته کردن قسمت هایی از چهره استفاده می شود.

گریم میکاپ در گاتا کاملا کارگاهی و عملی با ارائه متریال تمرینی و ساپورت رایگان تمرین و رفع اشکال بعد از کلاسها برگزار میشه در این کارگاهها هنرجو با انواع جام چهره و frame face در دنیا آشنا شده و با تکنیک متعادلسازی ( کانتورینگ ) و رفع عیوب چهره ، چهره را به استاندارد زیبایی میرسونه و این مهم‌ترین تکنیک در دنیای گریم و میکاپ هستش !
در مبحث سایه ها تمامی سایه های بیس و پرکاربرد که پایه بسیاری از سایه های ترندی و ژورنالی هست را هنرجو مسلط شده و توانمندی اجرا خواهد داشت البته نکته حائز اهمیت در کلاسهای ما تشخیص فرم چشم ها و انتخاب سایه مناسب هر فرم چشم هست در واقع تکنیک گریم چشم ها با ابزار ( سایه / مژه و طراحی ابرو ) را آموزش دیده و اجرا خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست