آموزش صفر تا صد طراحی لباس

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. article
  4. chevron_right
  5. آموزش صفر تا صد طراحی لباس

می دانستید رشته طراحی لباس یکی از پردرآمدترین مشاغل دنیا است؟ طبق آخرین آمار جهانی میانگین درآمد طراحان لباس در سال 2020 به طور متوسط 75810 دلار بوده است که به دلیل بیماری کرونا کاهش یافته بود که پیش بینی می شود در سال 2022 به رقم بالایی می رسد. اگر دوست دارید درمورد طراحی لباس آموزش ببینید با ما همراه باشید.

طراحی لباس چیست؟

طراحی لباس زیرشاخه ای از رشته هنر می باشد که به صورت تخصصی و با استفاده از اصول زیبایی شناسی مقوله دوخت را درنظر گرفته و در نهایت اثر هنری خلق می کند. یک طراح لباس با در نظر گرفتن فرهنگ و مشخصات فیزیکی افراد طرحی خاص ایجاد می کند. اما نگران نباشید به راحتی می توانید طراح حرفه ای لباس شوید. در ادامه به شما آموزش می دهیم چطور طراح لباس شوید.

اصول طراحی لباس

قبل از هر چیز بهتر است درباره اصول طراحی لباس بدانید که مهم ترین آنها شامل موارد ذیل است:

1. آناتومی و فیگور انسان

طراحی فیگور انسان یکی از مهم ترین اصول طراحی لباس می باشد. فیگور در واقع کشیدن طرح اولیه از مدل یا مانکن است. در واقع برای شروع می توانید طرحی از اعضای بدن مانند دست و پا بکشید. می توانید برای شروع دست خودتان را بکشید. در این تمرین می توانید از هر شی یا مجسمه ای که به شما ایده برای طراحی فیگور می دهد استفاده کنید. در این طراحی از اشکال هندسی استفاده کنید. مثلا برای کشیدن سر از بیضی و برای کشیدن بدن از شکل مستطیل استفاده کنید.

نحوه کشیدن فیگور در طراحی لباس

2. شناخت خط و ارتباط با عناصر تجسمی

در طراحی شناخت دقیق خطوط بدن مهم است. برای ارتباط خطوط در بدن نیز از خطوط افقی و عمودی استفاده می شود. این موضوع از جمله مواردی است که در جزئیات طراحی لباس از جمله طراحی یقه، آستین و جنس پارچه مورد بررسی قرار می گیرد که شناخت آن نیاز به تمرین دارد.

موسسه-بین-المللی مد و فشن-گاتامد

3. شناخت رنگ ها در طراحی لباس

رنگ ها به طور کلی به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شود. رنگ هایی ازجمله رنگ آبی، بنفش و سبز جزو رنگ های سرد و رنگ قرمز، نارنجی و زرد از جمله رنگ های گرم به شمار می آیند. علاوه برشناخت دقیق رنگ ها ،ترکیب، شدت آن ها نیز مهم است.

رنگ بندی طراحی لباس

4. شناخت جنس پارچه و چاپ روی آن

شناخت انواع پارچه و تاثیر آن بر لباس یکی از اصول تاثیرگذار طراحی لباس می باشد. به طور معمول پارچه ها از الیاف مصنوعی و طبیعی مانند پشم، ریون، کتان، پلی استر و چرم و… تهیه می شود. با در نظر گرفتن مواردی از جمله فصول سال، سبک لباس (اسپرت، مجلسی، کلاسیک) جنس پارچه مورد نظر را انتخاب می کنید. شناخت صنعت چاپ روی پارچه و چگونگی استفاده از آن از دیگر اصول طراحی لباس می باشد.

عکس طراحی لباس

 

5. شناخت نرم افزارهای طراحی لباس

در گذشته از طراحی تنها به صورت اتود استفاده می شد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی از نرم افزارهایی نظیر Illustrator ، Gemini ، Corel و Photoshop برای پیاده سازی اتود استفاده می شود.

نرم افزارهای طراحی لباس

نرم افزارهای طراحی لباس

آموزش طراحی لباس

1. تهیه لوازم ضروری

ابتدا مداد H که مختص طراحی است را تهیه کنید. زیرا این مداد کم رنگ است و به راحتی پاک می شود. این موضوع مهم است زیرا در طی طراحی اشتباه و نواقص راحتتر از کاغذ پاک می شود. همچنین این مداد کاغذ را سوراخ نمی کند و ردی بر آن به جای نمی گذارد. پاک کن و کاغذ ضخیم از دیگر لوازم اولیه برای طراحی است. همچنین نیاز به جوهر و لوازم رنگی دارید.

لوازم طراحی سایت

لوازم طراحی سایت

2. ترسیم الگو

قبل از شروع طراحی باید ژست الگوی مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای پیاده سازی ژست خود از انواع وضعیت مختلف بدن از جمله نشستن، راه رفتن، ایستادن و… استفاده کنید. برای به نمایش گذاشتن مدل خود به بهترین نحو ژست های مختلف را در حالت های متفاوت در رده های سنی مختلف چندین بار بکشید تا طرح مورد نظر خودتان را نهایی کنید.

ترسیم-الگو-در-طراحی-لباس

 

3. شناخت روش های مختلف

اگر نمیتوانید الگوی مدل مورد نظر خود را بکشید نگران نباشید. میتوانید از میانبرهای مختلفی استفاده کنید یکی از این میانبرها دانلود الگوی خود به صورت آنلاین میباشد. مثلا الگو به شکل مرد یا زن را دانلود کنید. می توانید از الگوی ژورنال یا مجلات مخصوص مد و فشن ایده بگیرید.

 

 

آموزش تهیه الگو در طراحی لباس

1. رسم خط تراز

خط تراز مرکز الگوی مدل شماست. اولین قدم کشیدن خط تراز است. برای این کار خطی از بالای سر تا نوک انگشتان به صورت عمودی بکشید به طوری که بدن از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم شود.به این خط،خط ترازگفته می شود. از بالا تا پایین خط عمود را به 10 قسمت مساوی تقسیم کنید و از 1تا 10شماره گذاری کنید.

آموزش نحوه طراحی مانکن بصورت خطی و چوبی | کلاس آنلاین طراحی مد

2. طراحی سر مانکن

در مرحله بعد یک بیضی در راس خط وسط میکشیم که سر مانکن شماست. عرض سر مانکن شما برابر 3.2 طول سر به حساب می آید.

طراحی لباس | طراحی مانکن | فشن دیزاین | مانکن هشتونیم سر | خیاطی | طراحی دوخت | طرحپاحی

3.طراحی خط شانه

رسم عرض شانه برابر با دو عدد بیضی که به عنوان سر بود، بکشید.

نحوه طراحی فیگور از پشت سر | آموزش حرفه ای طراحی لباس از پایه | Fashion figures, Fashion figure drawing, Fashion drawing

4.طراحی خط کمر

طراحی خط کمر در خط 4 کشیده میشود .

5.طراحی خط باسن

طراحی خط باسن در قسمت خط 5 به اندازه دو بیضی بکشید.

طراحی مانکن از روبه رو | آموزش آنلاین طراحی و تصویرسازی مد و لباس

6. طراحی خط مچ پا

طراحی خط مچ پا در قسمت خط 9 به اندازه یک چهارم بیضی بکشید.

7. طراحی خط انگشتان پا

طراحی خط انگشتان در قسمت خط 10 کشیده میشود.

مدرسه بین المللی گاتامد اولین برگزار کننده فستیوال زیبایی ایران با حضور هیئت ژولی، با مراکز علمی داخی و خارجی تفاهم نامه امضا کرده است. دوره های مد و فشن ، طراحی لباس، گریم و میکاپ، استایلینگ، خدمات مراقبت و زیبایی پوست ،مو و ناخن به صورت حضوری و آنلاین برگزار می کند. فارغ التحصیلان مدرسه گاتامد در پایان کورس ها مدارک فنی حرفه ای ایران و بین المللی از کشورهای استرالیا کانادا سوییس گرجستان و انگلستان دریافت می‌کنند.جهت ثبت نام و مشاوره با شماره های 26855499-09120754462 تماس بگیرید. برای مشاهده دوره های آموزشی به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

 

طراحان لباس باید دراپینگ یاد بگیرند!

درواقع دراپینگ به معنای پیاده کردن مدل مورد نظر بر روی مانکن فرضی است.که در این روش جنس پارچه و مدل طرح از قبیل چین ها ومدل آستین و… همچنین لباسی بدون ایراد را بر روی مانکن فرضی پیاده میکنند . در واقع طراح باید در دراپینگ تمام موارد را در نظر داشته باشد تا لباسی با کمترین نقض طراحی شود. این لباس با بدن همخوانی کامل را دارد.

دوره های طراحی لباس در نیاوران

دوره های طراحی لباس در مدرسه بین المللی گاتامد به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود.
پکیج طراحی لباس در گاتامد بر اساس سرفصلهای بین المللی تدوین شده که شرایط برای ادامه تحصیل یا مهاجرت علاقمندان به این رشته تسهیل شود تا هم از نظر زمانی و هم توانمندی مهارتی با پرتفولیو قوی فارغ التحصیلان این مدرسه بتوانند بدون نیاز به هیچ دوره دیگری اقدام به مهاجرت کنند.

بهترین آموزشگاه طراحی لباس در تهران

در پایان دوره طراحی لباس گاتامد فارغ التحصیلان با آلبوم ها و بوردهای متنوع و اجرای ۳ لباس از کانسپچوال کالکشنهای متنوعی که طراحی می‌کنند در واقع با یک رزومه قوی خارج می‌شوند و تمام تمرکز ما در طی این دوره بر بالا بردن توان خلاقیتی و طراحی هنرجو بوده که هنرجو از تجسم ذهنی خودش به راحتی به اجرا و دوخت خواهد رسید.

آموزش طراحی-لباس-آنلاین

آموزش طراحی-لباس-آنلاین

سرفصل های دوره های طراحی لباس در گاتامد

• پرتفولیو
• کالکشن سازی تخصصی
• خلاقیت در لباس
• توانمندی مهم طراح لباس (تکنیک از اسکیس تا اجرای لباس )
• طراحی اجزای لباس طراحی تکنیکال و فنی لباس
• تصویرسازی جنسیت سازی (تکنیک میکس مدیا کلاژ و رنگ )
• آناتومی فیگور فشنی
• کانسپچوال آرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست